Ebus Planten Cash & Carry

SEASocial media adsStrategie
Ebus Planten is een planten groothandel en al sinds 1975 een begrip in de professionele groensector. Met een eigen cash & carry, drie kwekerijen en inmiddels de derde generatie aan het roer, was het tijd voor een (digitale) verandering.

Klantvraag

Nadat het stokje van vader op zoon was overgedragen binnen Ebus Planten, was het tijd voor een nieuwe aanpak. De vraag die Ebus Planten ons stelde was: hoe worden wij online beter zichtbaar en vindbaar voor al onze (internationale) B2B klanten?

Bureau Magneet ontwikkelde een uitgebreide online marketingstrategie voor Ebus Planten, gericht op verschillende touchpoints. Dit omvatte het beheer van social media kanalen zoals Instagram, Facebook en LinkedIn, het verbeteren van online vindbaarheid door SEO-optimalisatie, en het opzetten van verschillende funnels om klanten te informeren via nieuwsbrieven, specials en blogs. Deze aanpak was gericht op het vergroten van naamsbekendheid en het stimuleren van fysieke winkelbezoeken.

Ebus Planten's digitale marketing transformatie

U vraagt, wij draaien.. en zo ging Bureau Magneet aan de slag met het uitschrijven van een heldere en duidelijke strategie, waarbij op diverse touchpoints binnen het online speelveld is ingehaakt.

Zo zijn we aan de slag gegaan met het opzetten, inrichten en day-to-day management van de verschillende social media kanalen zoals Instagram, Facebook en LinkedIn. Zijn we aan de online vindbaarheid gaan werken via SEO, door het schrijven van de juiste teksten aan de hand van key zoekwoorden. En ten slotte hebben we diverse funnels opgezet om alle klanten van het laatste nieuws te voorzien. Dit hebben we ondergebracht in een maandelijkse nieuwsbrief, planten specials en blog. Op deze manier zorgen we ervoor dat Ebus Planten top of mind blijft binnen de doelgroep en ze (nog) vaker overwegen om langs te komen in de fysieke cash & carry voor hun inkopen.

Ebus Planten's sprong in online succes

Naar website

Het resultaat is een heldere online strategie, waarbij de nadruk op zichtbaarheid en vindbaarheid ligt. Zo zijn het aantal website bezoeken de afgelopen maanden met maar liefst 59% gestegen, hebben we een strakke basis met aanzienlijk aantal volgers opgezet op de verschillende social media kanalen en blijven alle klanten op de hoogte van het laatste nieuws en updates. Al met al heeft dit voor meer omzet en meer fysieke bezoekers in de cash & carry gezorgd.

0%
meer websitebezoekers t.o.v. vorig jaar
0
volgers op Instagram
0
klanten worden met de maandelijkse nieuwsbrief bereikt
0
bezoekers hebben ons via social media kanalen gevonden