Kasteeltuinen Arcen
Overzicht
Digitale transformatie versterkt zichtbaarheid van Kasteeltuinen Arcen
“Waar vroeger het budget grotendeels naar folders, posters en advertenties in de krant ging, kunnen we nu kiezen uit een immens scala aan advertentie mogelijkheden”. Waar moet je beginnen als je weet dat doelgroepen steeds meer online zijn? Op welke kanalen gaan we inzetten? En nog belangrijker, hoe kunnen we onze advertentie inkoop meetbaar maken? Bureau Magneet werd gevraagd om de huidige online marketing activiteiten onder de loep te nemen en door te ontwikkelen naar een meetbare en integrale aanpak.
Het digitale marktonderzoek voor Kasteeltuinen Arcen omvatte de analyse van bestaande data om doelgroepen en hun interesses te identificeren. Op basis hiervan werd een online marketingstrategie ontwikkeld met specifieke KPI’s. Een belangrijk inzicht was de kans om ouders met kinderen te bereiken, wat leidde tot het opzetten van gerichte video campagnes.
Strategie
Inzicht krijgen in de online prestaties
Om inzicht te krijgen in de online prestaties van Kasteeltuinen Arcen gingen we aan de slag met een digitaal marktonderzoek.
Dit werd gedaan aan de hand van het bestuderen van bestaande data, campagnes en cijfers. Aan de hand van alle beschikbare data werd er nagegaan waar doelgroepen zich online bevinden, hoe groot de te bereiken doelgroepen zijn en wat hun interesses zijn. Hierop werd er een nulmeting gedaan van waaruit de online marketing strategie gedestilleerd kon worden. Vervolgens zijn er meetbare doelstellingen (KPI’s) vastgesteld zodat hier in een stappenplan en volgens planning naar toe gewerkt kon worden. Een van de inzichten uit de analyses was dat er kansen liggen voor ouders met kinderen waarop we aan de slag gingen met het opzetten en implementeren van gerichte video campagnes.
Resultaat
Kasteeltuinen Arcen steeds meer zichtbaar
Naar websiteSinds 2018 verhoogt Kasteeltuinen Arcen zijn online zichtbaarheid en betrokkenheid via doelgerichte sociale media content en advertentiecampagnes. Het aantal volgers op Facebook en Instagram groeit, met een focus op Facebook. De inzet van remarketing en Google Ad Grants verbetert de vindbaarheid en biedt inzicht in de effectiviteit van partnercampagnes.
Meer cases
VenloVerwelkomt
De stad Venlo digitaal op de kaart zetten!
Philzuid
Digitale marketing strategie voor het grootste symfonieorkest van Zuid-Nederland.
Museum van Bommel van Dam
Kunst is altijd in beweging en haar doelgroep ook.
Kunst uit het Vuistje
Nieuwe website en digitale marketing campagnes voor de grootste leverancier van digitaal CKV lesmateriaal.