60% meer online omzet voor Calico Jack

"Amsterdam is in Nederland de plek van de ongekende mogelijkheden, maar Calico Jack laat zien dat je in Venlo ook gas kan geven!" Een plek waar de hedendaagse mode bewuste man zich te goed kan doen aan premium fashion en quality goods. Mannen zijn hier op hun plek, zowel in de webshop als op hun fysieke locatie op de Parade in het centrum van Venlo. Én, met een merkenportfolio die mannen in alle leeftijdscategorieën aanspreekt.

Klantvraag

Online marketing werd voorheen op bepaalde onderdelen ingezet, maar er ontbrak focus en een strategie inclusief doelstellingen en KPI's. Het bedrijf zocht daarom contact met Bureau Magneet om op dit gebied te ondersteunen en begeleiden. Het doel was duidelijk, een integrale online marketing aanpak en meer online omzet binnen niche-markten én zonder op te willen boksen tegen de grote online spelers.

Strategie

Door het uitschrijven van een heldere marketingfunnel, specifiek gericht op Social Advertising, wisten we de doelgroep op verschillende momenten binnen de klantreis te prikkelen. Een funnel is de reis die een online gebruiker aflegt binnen het oriëntatieproces, ook wel customer journey genoemd. We serveerde mensen branding content op Instagram en Facebook om de naamsbekendheid te vergroten. In de vorm van Calico Jack Store Vibes video's teasden we nieuwe doelgroepen om door te klikken naar de website en kennis te maken met de winkel. Vervolgens werden er op verschillende niveau's retargeting (product) advertenties ingezet om bezoekers te laten converteren. Na de nul-meting een uitgebreide data analyse en de strategie bepaling gingen we aan de slag met een aantal kanalen:

Social advertising / Display advertising / Marketing automation / E-commerce strategie

Resultaat

Door het uitschrijven van heldere stappen om tot de doelstelling te komen boekten we samen met het team van Calico Jack mooie resultaten:

Unieke sneakerfreaks & premium fashionlovers bereikt
ROAS (Return on Ad Spend)
Groei in retentie aankopen
Groei in conversiepercentage van e-commerce