Resultaten

Lagotronics Projects

Lagotronics Projects is sinds 1979 voorloper op het gebied van interactieve attracties. Van outdoor rides tot dark rides, van virtual reality tot AV- en verlichtingsprojecten en alles daar tussenin. Een wereldwijde speler!

Klantvraag

Door het wegvallen van beurzen en fysieke contactmomenten in 2020 ontstond de vraag om online zichtbaarheid te generen. Bureau Magneet werd gevraagd om samen met het sales team van Lagotronics een advertentiestrategie te ontwikkelen in deze hyper-niche branche.

Strategie

In de zakenwereld wordt een LinkedIn profiel gezien als een online visitekaartje en een overzichtelijk digitaal cv. Je gebruikt LinkedIn om je als expert op de kaart zetten en daarmee de naamsbekendheid van je bedrijf te vergroten. Binnen LinkedIn kwamen we al snel uit op specifieke branche gerelateerde groepen. Privé groepen waar de attractie industrie online samenkomt om specifieke onderwerpen te bespreken. Daarnaast gingen we aan de slag met de saleslijst waardoor we beslissers van targetbedrijven hyper-getarget konden bereiken en om konden zetten naar leads. Als laatste zorgden we ervoor dat Lagotronics wereldwijd vindbaar is binnen Google op de meest specifieke zoekwoorden.

Resultaat

Het formuleren van een heldere advertentiestrategie zorgde voor een substantiële maandelijkse stijging in het aantal leads en contactmomenten. Daarnaast worden er vanaf Q3 2021 weer beurzen georganiseerd waardoor de investering in online dubbel terugverdiend wordt.

Groei in website verkeer
Advertentievertoning op LinkedIn
Doelconversieratio
Groei in social verkeer

Diensten

SEA / Social media marketing / LinkedIn advertising