Resultaten

ZonnepanelenPlus

ZonnepanelenPlus is al ruim 14 jaar specialist in het plaatsen van zonnepanelen in de B2C en B2B markt. Als importeur en installateur van zonnepanelen specialiseren ze zich in het aanbieden van kwalitatief hoogwaardige systemen zoals Sunpower. In 2018 werd Bureau Magneet gevraagd om mee te denken in de digitale transitie en daarbij behorende digitale communicatiemiddelen.

Klantvraag

Door de toenemende vraag en oriëntatie via online kanalen werd Bureau Magneet in 2018 benaderd om de digitale kanalen en online zichtbaarheid te optimaliseren. Samen met het sales team van ZonnepanelenPlus gingen we stap voor stap aan de slag met het formuleren van een glasheldere lead strategie. Want hoe kun je online meer leads genereren?

Strategie

Nadat een potentiële klant het idee krijgt dat hij mogelijk je product zou willen aanschaffen, heeft hij vaak tijd nodig om zich te oriënteren. Als je je marketingstrategie benadert vanuit klantperspectief, dan realiseer je je dat een klant vaak niet direct een actie onderneemt zonder dit oriëntatieproces. Je marketingstrategie moet hier goed op aansluiten. Hoe zorg je ervoor dat een potentiële klant van je bedrijf afweet, zich oriënteert en uiteindelijk de aankoop bij je doet?

Het antwoord is full funnel marketing. Een strategie waarbij we in elke fase van de journey relevant zijn en hier ook de juiste kanalen en middelen inzet om doelgroepen te bereiken. Om per fase van de customer journey te bepalen welke middelen en welke communicatieboodschap ZonnepanelenPlus gebruikt, maakten we gebruik van het See, Think, Do, Care model. We kozen hierbij voor een duidelijke focus op zoekmachinemarketing en conversieoptimalisatie. see-think-do-care

Resultaat

Het formuleren van een heldere full funnel strategie zorgde voor een duidelijke focus op de verschillende touch-points in de klantreis. Door de inzet van Local SEO worden we met meer dan 120 verschillende zoekwoorden op de eerste pagina van Google gevonden, waarvan 80 in de top 5. Door het inrichten van heldere landingspagina's en leadformulieren stegen de aanvragen van gemiddeld 1 per dag naar gemiddeld 10 per dag.

leads per dag gemiddeld
Stijging in organisch website verkeer
Doelconversieratio
Ingevulde gratis dakscans