Resultaten

Van der Laan Uitvaart

Wanneer de keuze voor begraven of cremeren is gemaakt, ondersteunt Uitvaartverzorging Van der Laan bij de verdere invulling van het afscheid. Er zijn talloze mogelijkheden die een uitvaart passend en persoonlijk maken. Op het juiste moment gevonden worden binnen Google is daarom van groot belang!

Klantvraag

Met de lancering van een nieuwe huisstijl, website en de pay-off 'Jullie ritueel, jullie uitvaart' kreeg Van der Laan Uitvaart een compleet nieuwe identiteit. Bureau Magneet werd gevraagd om ervoor te zorgen dat de website vindbaar is en dat mensen op het juiste moment bij de juiste informatie terecht komen. Daarnaast wil Van der Laan Uitvaart meer naamsbekendheid opbouwen.

Strategie

Na de nul-meting gingen we op basis van een zoekwoordenonderzoek aan de slag met het inventariseren van de kansen voor Van der Laan Uitvaart. Daarnaast werd er gekeken naar de kansen van andere kanalen. Op deze manier formuleerden we een multichannel strategie die schaalbaar is en past bij de pay-off 'Jullie ritueel, jullie uitvaart'.

Resultaat

Door te adverteren in Google en Facebook is Van der Laan Uitvaart online altijd zichtbaar en vindbaar. Daarnaast vergroten we door middel van display-banners de naamsbekendheid waarbij we rekening houden met targetting op basis van context. Door het opzetten van regio specifieke SEO-pagina’s is Van der Laan Uitvaart via de organische zoekresultaten sterk aanwezig. Dit zorgt niet alleen voor een verhoging van het website verkeer, maar ook voor een stijging in het aantal dagelijkse leads via mail en telefoon.

Stijging in websiteverkeer
Gemiddelde CTR
Conversiepercentage
Stijging in klikken vanuit Google organisch