Resultaten

Verdubbeling e-commerce omzet voor Camps & Camps

Camps & Camps is een gerenommeerd Nederlands sieraden merk dat al meer dan 25 jaar handgemaakte sieraden ontwerpt. Elk seizoen een nieuwe collectie die de modetrends van dat moment weergeeft.

Klantvraag

Door een verschuiving van de doelgroep naar online oriëntatie en shoppen wilde Camps & Camps meer eigen e-commerce omzet draaien. Bureau Magneet ging aan de slag om door middel van een 360 graden e-commerce strategie het merk, de webshop en specifieke marketing acties onder de aandacht te brengen bij de verschillende doelgroepen.

Strategie

Van oriënteren naar beslissen! In 9 van de 10 gevallen begint een consument met online oriënteren. Welke producten, diensten of services zijn het meest geschikt, wat zijn de kosten en wat zeggen mensen hierover? Bij het opstellen van de ideale online klantreis voor Camps & Camps keken we naar welke kanalen in welke fase het meest geschikt zijn. Aan iedere fase koppelden we verschillende kanalen, content en meetbare doelstellingen.

Resultaat

Het formuleren van een heldere strategie en middelenmix zorgde voor 105,7% groei in webshop verkopen via campsencamps.nl in minder dan 6 maanden tijd.

Groei in omzet
Personen bereikt op Facebook en Instagram
Groei in website bezoekers
Gemiddeld conversie percentage