Trots op wat we maken

Jupe by Jackie

Jupe by Jackie, opgericht in 2010 door de Nederlandse modeontwerper Jackie Villevoye, gedijt door zijn ultieme aandacht voor detail. Elk van de gerenommeerde ontwerpen wordt gekenmerkt door de met de hand geborduurde details. Bekend van samenwerkingen met o.a. Drake's en Comme des Garçons.

Klantvraag

Door een verschuiving van de doelgroep naar online shoppen wilde Jupe by Jackie meer eigen e-commerce omzet draaien. Bureau Magneet ging aan de slag om door middel van een Social media advertentie strategie het merk, de webshop en specifieke marketing acties wereldwijd onder de aandacht te brengen bij de verschillende doelgroepen.

Strategie

Als modemerk is het van groot belang om jezelf constant de vraag te stellen: "Hoe kunnen we ervoor zorgen dat onze klanten ons leren kennen, leuk vinden en ons vertrouwen, zodat we merkloyaliteit kunnen opbouwen?". Om antwoord te kunnen geven op deze vraag gingen we aan de slag met een analyse van het merk Jupe By Jackie en haar doelgroepen. Met de verworven inzichten en data gingen we aan de slag met de online advertising strategie.

Resultaat

Op basis van de strategie gingen we aan de slag met Instagram en Facebook advertenties. Dit om de merkbekendheid te vergroten, meer traffic naar de website te genereren en de shopping behoefte aan te wakkeren bij de doelgroep. Door ons te baseren op data kunnen we door middel van aantrekkelijke advertenties de juiste doelgroep aanspreken en meer conversie genereren. Om website bezoekers en winkelwagen verlaters om te zetten naar converterende klanten richtten we een marketing automation flow in. Als laatste geven we wekelijks advies in een performance overleg met het marketing team van Jupe By Jackie.

Het formuleren van een heldere strategie en het optimaliseren van advertentie campagnes zorgde voor 50% groei in webshop verkopen. Daarnaast steeg het aantal Instagram volgers met 72% en behalen we een ROAS (Return On Ad Spend) van gemiddeld 350%.

Groei in omzet
stijging in Instagram volgers
ROAS
Groei in websitebezoekers