Resultaten

Kasteeltuinen Arcen; meer focus op online!

In 2016, 2017, 2018 en 2020 door Land van ANWB uitgeroepen tot het leukste uitje van Limburg. Kasteeltuinen Arcen heeft meer dan 15 unieke tuinen die zijn aangelegd rondom de historische buitenplaats met een 17e-eeuws kasteel, er is volop horeca aanwezig en een breed scala aan evenementen voor verschillende doelgroepen. Kortom een park voor jong en oud en een echte publiekstrekker voor de regio!

Klantvraag

"Waar vroeger het budget grotendeels naar folders, posters en advertenties in de krant ging, kunnen we nu kiezen uit een immens scala aan advertentie mogelijkheden". Waar moet je beginnen als je weet dat doelgroepen steeds meer online zijn? Op welke kanalen gaan we inzetten? En nog belangrijker, hoe kunnen we onze advertentie inkoop meetbaar maken? Bureau Magneet werd gevraagd om de huidige online marketing activiteiten onder de loep te nemen en door te ontwikkelen naar een meetbare en integrale aanpak.

Strategie

Om inzicht te krijgen in de online prestaties van Kasteeltuinen Arcen gingen we aan de slag met een digitaal marktonderzoek. Dit werd gedaan aan de hand van het bestuderen van bestaande data, campagnes en cijfers. Aan de hand van alle beschikbare data wordt er nagegaan waar doelgroepen zich online bevinden, hoe groot de te bereiken doelgroepen zijn en wat hun interesses zijn. Hierop werd er een zogenoemde “nul-meting” gedaan van waaruit de online marketing strategie gedestilleerd kon worden. Vervolgens zijn er meetbare doelstellingen (KPI's) vastgesteld zodat hier in een stappenplan en volgens planning naar toe gewerkt kon worden.

Resultaat

Door in 2018 en 2019 een meer digitale focus te kiezen en gebruik te maken van de kracht van online kanalen zien we dat Kasteeltuinen Arcen steeds meer zichtbaar wordt onder verschillende doelgroepen. We serveren content op Social Media aan mensen die zelf aangegeven hebben om bepaalde onderwerpen te liken of volgen. Advertentiecampagnes zijn hierdoor super relevant en genereren veel betrokkenheid en verkeer naar de website. Daarnaast stijgt het aantal volgers op Facebook en Instagram gestaag, met een duidelijke focus op Facebook. Door de inzet van remarketing houden we mensen betrokken en met de inzet van Google Ad Grants for non profits zorgen we ervoor dat Kasteeltuinen Arcen vindbaar is binnen Google. We hebben als laatste beter inzicht in de resultaten van online partner campagnes waardoor Kasteeltuinen Arcen gericht beslissingen kan nemen.

klikken naar de website via Social advertising
Advertentieweergaven
Conversies
meer traffic naar de website