Resultaten

Pearl Drums Europe

Pearl Music Europe is een volledige dochteronderneming van Pearl Musical Instrument Company, met het hoofdkantoor in Japan, en fungeert als groothandelsdistributeur voor Europa van drums, percussie- en fluitmuziekinstrumenten. In de afgelopen 70 jaar is het merk uitgegroeid tot een van de grootste ter wereld.

Klantvraag

Bij de achterban is er een sterke behoefte om online geïnformeerd te blijven. Zodoende zijn de Social Media kanalen van Pearl Music Europe in de day to day communicatie een van de belangrijkste informatiekanalen geworden. Doordat de persoon die de kanalen onderhield is vertrokken, is er een directe vraag ontstaan om het dagelijks beheer over te nemen. Pearl Music Europe is daarom op zoek gegaan naar een partner die het dagelijkse beheer van de Social Media kanalen over kon nemen en aan de slag ging met het doorontwikkeling van een integrale online marketing strategie.

Kernvragen
- Dagelijks social media beheer
- Beter meetbaar maken kanalen
- Uitdiepen en inzichtelijk maken van de online klantreis
- Ondersteuning en implementatie online marketing strategie
- Google Ads campagnes
- Ruimte voor creatieve marketingcampagne om doelgroep te bereiken

Strategie

Na een basis-analyse zijn we ten eerste aan de slag gegaan met toegang krijgen tot alle accounts om vervolgens een uitgebreidere analyse en strategie neer te zetten. We hebben zodoende quick wins geformuleerd om campagnes een snelle doorstart te kunnen geven. Hoofddoel hierbij was dat Pearl Music Europe op de Social Media kanalen zichtbaar bleef, op de eerste posities binnen Google bleef en geen inkomsten misliep

Resultaat

Een van de key-elementen uit de analyse was dat er weinig tot niks gemeten werd op de website. Als we het hebben over performance marketing is dit een essentieel element. In het verleden is er veel ingezet op bereik en naamsbekendheid. De resultaten hiervan waren veel zichtbaarheid, traffic en een substantiële stijging in Facebook likes, Instagram volgers en een bovengemiddelde engagement rate. De stijgende lijn betreft Social Media moest doorgezet worden. Wat betreft paid search, display ads, Youtube ads en andere advertentie inkoop moest er nu een slag gemaakt worden naar performance.

Het invullen van de Masterworks configurator en het masterworks call me back formulier werden als enige gemeten. Een custom product dat in principe alleen bestemd is voor de doelgroep die een bovengemiddeld geldbedrag aan drum kits uit wil geven. Daarnaast zagen we veel traffic maar met een bouncepercentage van 80,33%. Een van de KPI's in de nieuwe strategie is dat verkeer kwalitatiever ingezet wordt. Dit maakten we meetbaar door het verlagen van het bouncepercentage en het toevoegen van meer conversie momenten binnen de website. Samen met KPI’s als time on page, aantal bezochte pagina’s, terugkerende vs nieuwe gebruikers en scroll depth kunnen we custom doelgroepen maken die we in een latere fase van de customer journey kunnen her-bereiken en in kunnen zetten om product lounges scherper weg te zetten.

Meer kwalitatieve conversies
Nieuwe Instagram volgers per maand
Facebook likes per maand
Meer inzicht in campagnes en website data