Zoekmachine adverteren (SEA)

Met Search Engine Advertising (SEA) zorgen we ervoor dat de doelgroep jou op het juiste moment online kan vinden. Dit doen we voornamelijk via online zoekmachines Google en Bing. Door het gebruik van specifieke zoekwoorden zorgen we ervoor dat jou SEA advertenties alleen worden vertoond bij kwalitatieve en relevante zoekopdrachten.

Hoe zoekmachine adverteren bij kan dragen aan jouw succes!

Je bent op zoek naar een dienst of product. Waar begin je? Google of toch Bing? Wij zorgen ervoor dat we exact op de juiste zoekwoorden bieden zodat jouw tekstadvertenties bovenaan de pagina met zoekresultaten komt. Je wil immers zichtbaar zijn op het moment dat iemand actief zoekt naar de producten of diensten die jij aanbiedt. Dit doen we vaak aan de hand van zeer specifieke zoekwoorden targeting in combinatie met tekstadvertenties en landingspagina’s die aansluiten op de vraag die aan Google gesteld wordt. Ook als je doelgroep niet meteen beseft dat jouw product of dienst de oplossing voor haar vraag is, zetten we zoekmachine advertenties in. We zetten dan juist in op algemene en generieke zoekwoorden om relevante en kwalitatieve bezoekers naar je website te krijgen. Timing in combinatie met de juiste boodschap is ‘key’!

Google Ads

Google is met een marktaandeel van 91,41% op desktop en 98,57% op mobiel veruit de grootste zoekmachine van Nederland en de hele wereld. Via Google Ads helpen we je om jou bedrijf bovenaan de eerste vier zoekresultaten te krijgen. We kijken samen naar wat voor jouw de belangrijkste zoekwoorden zijn om gevonden te worden, traffic naar je website te genereren en je doelgroep te laten converteren.

Bing

Wist je dat de Bing zoekmachine sinds 2015 in Nederland aan marktaandeel aan het inwinnen is? Dat Bing als standaard zoekmachine op alle verkochte Microsoft computers en laptops geïnstalleerd staat en doordeweeks tijdens kantooruren de meeste zoekopdrachten verwerkt? In principe is het biedingsproces hetzelfde als bij Google Ads, alleen is de concurrentie veel lager. Hierdoor betaal je minder kosten per klik en behaal je een hoger rendement per conversie of lead.