Philzuid

Data & analyseSEASEOSocial media adsStrategie
Philzuid is hét symfonieorkest van het Zuiden. Een orkest ván en vóór iedereen. Philzuid verlegd voortdurend zijn grenzen door op zoek te gaan naar nieuwe uitdagingen waarmee mensen van alle leeftijden in hart, hoofd en ziel geraakt worden. Vanuit Eindhoven en Maastricht is het orkest verbonden met alle inwoners van Noord-Brabant, Limburg en Zeeland, maar ook ver daarbuiten, in binnen- en buitenland.

Magneet werd gevraagd om te adviseren en ondersteunen bij het verbeteren van de online zichtbaarheid en resultaten. Een belangrijke pijler hierin was om kanalen en campagnes beter meetbaar te maken ten behoeve van de voortgang, maar ook om gerichtere besluiten te kunnen nemen rondom concert-, educatie- en sponsorcampagnes.

Hoe garanderen we dat philzuid.nl prominent aanwezig is en blijft in zoekmachineresultaten en hoe benutten we online middelen optimaal voor campagnes gericht op concerten, educatie en sponsoring? De voorwaarden zijn duidelijk: we hanteren een strategie gebaseerd op data, waarbij we streven naar een grondige en duurzame aanpak. Bovendien is er een sterke vraag naar doorlopend advies, analyses en implementatie van de campagnes.

Door middel van een audit startten we met het verzamelen en analyseren van data om inzicht te krijgen in de digitale kanalen en campagnes. We maken een nulmeting en benchmark en brengen de digitale kansen in kaart. Vervolgens richtten we ons op doelgroepsegmentatie en maakten we een prognose van de omvang van de potentiële doelgroepen om zodoende meer bereik te genereren.

Om onze doelen concreet en meetbaar te maken, stelden we duidelijke KPI’s op en ontwikkelden we een gedetailleerde planning. Deze planning omvatte de benodigde acties, een tijdlijn en de inzet van verschillende kanalen om de gestelde doelen te bereiken. Het succes van onze strategie wordt continu gemeten via een performance dashboard, dat essentiële inzichten biedt voor wekelijkse en maandelijkse voortgangsanalyses.

"Magneet is als het ware het verlengde van het marketingteam van philharmonie zuidnederland geworden en zorgt onder andere dat de boodschap bij de juiste mensen terechtkomt"
Tim Breur
Eigenaar

Crescendo van succes

De zorgvuldige orkestratie van de data-gedreven strategie, doelgerichte segmentatie, en de slimme inzet van digitale kanalen hebben niet alleen de online zichtbaarheid en het bereik van Philzuid vergroot, maar ook een diepere verbinding met het publiek tot stand gebracht. De aanpak heeft een solide basis gelegd voor duurzame groei en een verhoogde interactie met liefhebbers van klassieke muziek binnen alle doelgroepen. Het resultaat is een duidelijke versterking van Philzuid’s positie in het digitale landschap, waardoor het orkest zijn melodieuze boodschap verder kan verspreiden dan ooit tevoren.

Partner grafisch ontwerp: Luidspreker

Aan de slag met een digitale strategie en meer zichtbaarheid?

Museum van Bommel van DamHover Image

Museum van Bommel van Dam

Kunst is altijd in beweging en haar doelgroep ook.

Data & analyse

Social media ads

VenloVerwelkomtHover Image

VenloVerwelkomt

De stad Venlo digitaal op de kaart zetten!

Data & analyse

SEA

SEO

Social media ads

Strategie