Google Ad Grants

Met Google Ad Grants biedt Google Nederlandse organisaties met een Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI) of CBF gecertificeerde keurmerk de mogelijkheid om gratis te adverteren binnen de zoekmachine van Google. Als non-profit organisatie biedt Google je zo de mogelijkheid om de missie, visie en diensten te promoten binnen de eerste 4 zoekresultaten op Google. Het Google Ad Grants programma sponsort maandelijks $ 10.000 tot maximaal $ 40.000 aan advertentiebudget dat wereldwijd ingezet kan worden.

Voldoe ik aan de juiste criteria?

Om deel te nemen aan het Google Ad Grants programma dien je als non-profit organisaties te voldoen aan een aantal criteria. De belangrijkste is dat je de beschikking hebt over een ANBI-nummer en een maatschappelijk doel nastreeft. Daarnaast moet het Adwords-account maandelijks actief te worden gebruikt. Log je 90 dagen niet in dan kan het Ad Grants account zonder kennisgeving door Google worden gedeactiveerd.

Voorwaarden

Google Ad Grants campagnes verschillen van reguliere Adwords zoekcampagnes. Een aantal voorwaarden kunnen niet aangepast worden:

  • Maximum cpc-limiet van (kosten per klik van $2,00)
  • Een dagbudget van $329 wat overeenkomt met ong. $10.000 per maand
  • Kan alleen gebruikt worden voor zoekwoordtargeting
  • Advertenties worden alleen weergegeven op zoekpagina's van Google
  • Kan alleen ingezet worden voor tekstadvertenties
  • Advertenties mogen alleen geschreven worden in lijn van de missie van de non-profit organisatie

Onze SEA specialisten beheren tientallen Google Ad Grants accounts voor uiteenlopende non-profit organisaties. In combinatie met een duidelijke strategie zorgen we op deze manier voor online resultaat.